Italská společnost Makor novým přírůstkem do portfolia naší firmy
EPIMEX se stává dodavatelem strojů toskánské firmy MAKOR. Příběh této značky, která je světovým lídrem ve výrobě strojů pro povrchovou úpravu sahá 50 let do minulosti a především hluboko do historických kořenů Toskánska, které bylo odjakživa klíčovým regionem dřevoobráběcího průmyslu Itálie. Makor vznikl na základě přátelství dvou zakladatelů značky – Maria Ceccuzzi a Luigiho Scaperrotta. Partnerství trvající více než 50 let je založeno na respektu, zodpovědnosti, vášni v inovaci a výzkumu, ale také na společném přesvědčení, že je možné v Toskánsku vyrábět ty nejkvalitnější stroje, které budou technologicky určovat směr celého odvětví.
Mezinárodní trhy
Po vzniku v roce 1968 na sebe úspěch nenechal dlouho čekat. Během pár let se společnost vypracovala v lídra italského trhu a ihned zamířila na trhy mezinárodní. Velice brzy začali zákazníci z celého světa Makor vnímat jako důvěryhodného partnera. V roce 2002 se Makor přeměnil na Makor Group a se svojí novou akvizicí Tecnolegno ještě posílil svojí pozici na mezinárodním trhu.
„Zastupování značky MAKOR je pro nás naprosto logickým krokem. V roce 2017 firma uzavřela strategické partnerství s jiným lídrem světového trhu, kterého v ČR zastupujeme již několik let – značkou HOMAG. Díky těsné spolupráci se obě značky dále rozvíjejí a Homag na tomto základu vyšel s novou řadou stříkacích automatů GSF 100, kterou již zákazníci z našeho portfolia znají. Věřím, že zastupování této značky nám umožní další rozšíření nabídky pro naše zákazníky, kteří se daleko častěji zajímají také o povrchovou úpravu a dokončovací práce ve své výrobě.“ říká k této spolupráci Michal Bubeliny, vedoucí obchodu.
Globální cíle
Sídlo společnosti je ve městě Sinalunga nedaleko Sieny, ale společnost vždy měla a má velké globální cíle. První stroj se do zahraničí (konkrétně USA) dostal již v roce 1970, následovaly dodávky do Německa , ale třeba také do Skandinávie. V současné době má Makor provozy ve více než 50ti zemích světa a export tvoří okolo 90% objemu všech obchodů společnosti.